Na našich stránkach používame k poskytovaniu služieb, personalizácii a spravovaniu obsahu súbory cookies. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Súhlasím

7 DÔVODOV, PREČO CVIČIŤ VON

7 DÔVODOV, PREČO CVIČIŤ VON

Nič sa nevyrovná trénovaniu vonku počas nádhernej jarnej sezóny. Potrebujte viac motivácie? Tu je sedem dôvodov, prečo sa ísť zapotiť do prírody, von z posilňovne.
1. Budete trénovať dlhšie
Keď Vás rozptyľuje prostredie okolo Vás, menej si uvedomujete námahu, napríklad ako ďaleko ste zabehli, alebo ako veľmi Vás pália nohy po drepoch. „Meniť rutinu a objavovať nové obzory pomáha bojovať proti nude pri výkone“, hovorí Robert Gotlin, riaditeľ ortopedickej a športovej rehabilitácie v Medicínskom centre Beth Israel v New Yorku. Budete prekvapení, ako rýchlo beží čas, keď nie ste v posilňovni.
2. Spálite viac energie a zapojíte viac svalov
Podľa výsledkov štúdií, keď ľudia behajú v prírode, viac ohýbajú členky. Taktiež behajú aj dole kopcom, čo je pohyb, ktorý je na bežiacom páse takmer nemožný. To je pre Vaše svaly iný druh námahy ako pri behu po rovine, alebo hore kopcom. Cvičenie v prírode má sklon byť aj viac silové v porovnaní s cvičením v interiéri. Štúdie porovnávajúce výkon pri behu na bežiacom páse a výkon pri behu v prírode ukázali, že na bežiacom páse spália bežci menej energie na to, aby odbehli tú istú vzdialenosť ako tí, ktorí behajú vonku najmä preto, že pri cvičení v interiéri nie sú vystavovaní vetru alebo meniacemu sa terénu.

3. Ušetríte peniaze
Permanentky do posilňovne nie sú lacné. Môžu Vás vyjsť pekne draho, alebo to môžu byť zbytočne vyhodené peniaze, ak návštevy posilňovne skôr flákate ako beriete poctivo. Aj menšie investície do športového náradia doma môžu byť plytvanie peniazmi ak to skončí tým, že ho nepoužívate. Nezáleží na tom či v meste, alebo v lese, objavujte svoje okolie a Vaše výdavky na šport sa určite znížia.
4. Viac pocitu šťastia, menej stresu
Trénovanie vonku je ako prírodné antidepresívum. Podľa článkov publikovaných vo vedeckých časopisoch, pri trénovaní vonku sa znásobuje pocit osvieženia, energie a pozitívneho myslenia v porovnaní s cvičením vo vnútri. Navyše po 30-minútovej prechádzke v parku sa 71 percent ľudí cíti menej vystresovaných, zatiaľ čo 72 percent ľudí, ktorí športujú v interiéri sa cítia vlastne ešte viac vystresovaní. „Dýchanie čerstvého vzduchu, na rozdiel od dýchania recyklovaného vzduchu, môže vytvárať pocit eufórie, ktorý pramení z uvoľňovania endorfínov šťastia v tele“, vraví Gotlin.
5. Bojujete proti baktériám
Posilňovne nie sú práve najčistejšie miesta na zemi. Práve naopak, niektoré štúdie ukázali, že posilňovne sú živnou pôdou pre bacile a baktérie ako stafylokoky, ktoré spôsobujú choroby a infekcie chodidiel, vredy, plesne a mnohé ďalšie. Interiérový vzduch je aj viac znečistený ako vzduch vonku, uvádza agentúra na ochranu životného prostredia. Tak choďte trénovať vonku, kde môžete dýchať čerstvý vzduch a vyhnúť sa nebezpečným bacilom striehnucim v posilňovni.

6. Budete mať jasnejšiu myseľ
Keď sa zapotíte v prírode, môžete byť múdrejší. Počas dňa musíme venovať pozornosť množstvu vecí, ktoré sa dejú. Sústrediť sa len na jednu úlohu môže byť ťažké. Avšak trávenie času v prírode umožňuje našej mysli túlať sa. To dovolí nášmu mozgu oddýchnuť si a sústrediť sa lepšie vtedy, keď to potrebujeme. „ Spojenie s prírodou má blahodárne účinky, pôsobí ako očkovanie, ktoré nás chráni pred stresom a pomáha koncentrovať sa a myslieť jasnejšie“, hovorí Jo Barton, PhD, hlavný autor štúdie z roku 2011, ktorá analyzovala mentálne zdravie 53 ľudí, ktorí boli zapojení do športových aktivít vo vnútri a vonku po dobu 6 týždňov.
7. Budete trénovať, kedy budete chcieť
Keď cvičíte vonku, nie ste obmedzení časovým rozvrhom, dopravou ale premávkou. Len si zaviažte šnúrky na teniskách, otvorte dvere a choďte von! Príroda je vždy pripravená.

Napísať

* Meno:
* E-mail (nebude verejné)
   Web: (url.:http://)
* Komentár:
Opíšte obrázok: